Cercar en aquest blog

diumenge, 19 de juny del 2016

HISTÒRIA D'UNA MIGRACIÓ.

EL meu avi quan era petit treballava al camp. El poble en el que vivia era molt petit i estava al costat de Perpinyà. Ell vivia en una casa d'un pis amb una cuina, un menjador, dos habitacions i un lavabo. Quan al meu avi era petit tenia una relació molt bona. En l'època del meu avi no hi havia els jocs d'avui en dia i avien de jugar amb pedres.  El joc que mes li agradava era un que tenies cinc pedres hi havies de tirar una a l'aire i avies de agafar l'altre ràpid.
El meu avi mai va poder anar a l'escola perquè els seus pares no tenien diners hi necessitaven gent al camp
El meu avi va decidir emigrar perquè com que treballava en el camp allà no tenia futur. Va marxar amb vaixell i amb el seu millor amic. El bitlle no els hi va costar res perquè van anar de tripulants. Van decidir emigrar a Barcelona. Van tindre un gran problema a Catalunya i es que no s'adaptaven. Va decidir emigrar amb 20 anys però fins als 21 no va poder pujar al vaixell. Al arribar aquí la seva vida va canviar positivament. El meu avi ha viscut ha 4 llocs diferents. Quan va arribar la primera feina que va tindre va ser ferreter. Lamentablement el meu avi no manté ningun costum del seu poble i tampoc te cap familiar al seu poble. Actualment se sent molt conten de estar a Catalunya.. Quan va esclatar la Guerra Civil el meu avi encara no havia nascut. La postguerra la va viure molt be. La seva família eren republicans. El meu avi va conèixer a una persona que va estar obligada de marxar del seu país per culpa de la postguerra, era un dels seus veïns

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada